Segona jornada del Curs d’Estiu Mercabarna 2025: Posicionar i Comunicar la Gastronomia

Juliol 2025

El segon dia del Curs d'Estiu Mercabarna 2025 ha tingut lloc a les instal·lacions de Mercabarna i ha posat el focus en el màrqueting gastronòmic i les estratègies de posicionament amb valor afegit. La jornada ha començat amb una visita opcional al Mercat Central del Peix, on un grup reduït ha pogut conèixer de prop el funcionament d'aquest espai clau per a la distribució alimentària.

La sessió ha arrencat amb una conferència sobre neuromàrqueting i gastronomia a càrrec de Fernando Madrid, CEO de CHÖK, seguida d'un cas pràctic sobre food design presentada per Álvaro Arrieta, director del Màster en Direcció d'Hoteleria i Restauració del CETT-UB. La jornada a continuat amb una conferencia de José Romero, F&B Partner Regional Spain- Balearic I. & Eastern Spain de MELIA, sobre el posicionament gastronòmic amb valor afegit, i a continuat mentre que Olivia Torres, responsable de catering de Mescladís, ha presentat un cas pràctic per parlar sobre com posicionar la gastronomia amb alt valor social. 

La segona part de la jornada, l'ha arrencat Pol González, CEO de TORT, amb un cas pràctic sobre el packaging al delivery, i hem continuat amb una taula rodona sobre estratègies d'eficiència i posicionament a la restauració. La taula rodona final,  moderada per Álvaro Arrieta, ha reunit representants de projectes innovadors com Ramón Rodríguez, CEO de Prezo, Mateo Prandini, director del Grupo Pangea, i Max Ros, fundador de Acid Bar Project.

La jornada ha conclòs amb unes paraules per part de Marta Rodríguez, directora d'Organització, Persones i Cultura a Mercabarna. I a continuació s'ha fet un dinar de networking i una visita guiada a les instal·lacions de Mercabarna, on els participants han pogut veure de primera mà iniciatives d'innovació i sostenibilitat.

Amb una mirada posada en el futur, la segona jornada ha posat en valor la importància de comunicar amb intel·ligència, emoció i propòsit. El curs ha tancat amb una gran participació i un ambient enriquidor, consolidant-se com un espai de referència per a la formació i la connexió entre professionals del món gastronòmic.

Álvaro Arrieta, director del Màster en Direcció d'Hoteleria i Restauració del CETT-UB, presentant un cas pràctic de food design.
Fernando Madrid, CEO de CHÖK, durant la seva conferència sobre neuromàrqueting i gastronomia.
Visita a les instal·lacions de Mercabarna