La formació està pensada per a:
- Professionals de la gastronomia, restauració col·lectiva i gestió alimentària.
- Emprenedors/es del sector i foodtech.
- Estudiants de grau o postgrau en cuina, turisme, alimentació o sostenibilitat.
Els dies 2 i 3 de juliol de 2025 va tenir lloc el Curs d'Estiu Mercabarna, una formació gratuïta, intensiva i presencial amb la col·laboració del CETT-UB, centre universitari de referència en gastronomia, turisme i hoteleria, adscrit a la Universitat de Barcelona.
La gastronomia es troba immersa en una transformació profunda. Els nous hàbits de consum, els reptes ambientals i l'impacte creixent de la tecnologia estan redefinint com cuinem, gestionem i comuniquem l'alimentació.
En aquest sentit, el curs "Gastronomia amb visió de futur: Innovació, Eficiència i Posicionament" va oferir una immersió pràctica i estratègica en els grans reptes i oportunitats que afronta avui el sector gastronòmic. La formació va posar el focus en àmbits com la innovació tecnològica, la sostenibilitat operativa i les estratègies de posicionament gastronòmic amb valor afegit.
Al final del programa, tots els participants van rebre un Certificat de Formació Contínua emès per CETT-UB.
Les sessions presencials van tenir lloc:
La formació està pensada per a:
Dia 2 de juliol |
---|
Desenvolupament de nous productes, gastrofísica, neurogastronomia i innovació tecnològica aplicada a l’experiència del consumidor.
Ramon Perisé, cap de R+D al Restaurant Mugaritz.
Modera: Helena Martín, directora del Grup de Recerca en Cuina i Gastronomia del CETT-UB.
Hi participen: Alberto Ibañez, xef i estrateg culinari, fundador de Plato Estudio i copropietari de Fino Bar. Miguel Ángel Cubero, director general tècnic d’Ingredalia. Juan Umbert, CEO a Makeat Barcelona i cofundador de Plesh. Mikel Díez, xef creatiu, investigador i docent del CETT-UB.
Optimització d’operacions, gestió d’estocs, cuines col·lectives, producció de proximitat i reducció de l’impacte ambiental.
Mireia Barba, cofundadora i presidenta de la Fundació Espigoladors.
Modera: Inés Navarro, coordinadora del Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya.
Hi participen: Elisabet Llorens, tècnica de la unitat d’Hostaleria a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Víctor Quintillà, xef i propietari del restaurant Lluerna. Manel Lorca, site manager de Sodexo. Anna Raventós, directora del Programa Slow Food Educa.
Nacho Calero, xef executiu i assessor culinari de Friolisa Pomona Iberia.
Dia 3 de juliol |
---|
Neuromàrqueting, food design i packaging intel·ligent, comunicació digital i estratègies de negoci i posicionament amb valor afegit.
Fernando Madrid, CEO de CHÖK.
Álvaro Arrieta, director del Màster en Direcció d’Hoteleria i Restauració del CETT-UB.
José Romero, F&B Partner Regional Spain - Balearic I. & Eastern Spain de MELIÁ.
Olivia Torres, responsable de càtering de Mescladís.
Pol González, CEO de TORT
Modera: Álvaro Arrieta, director del Màster en Direcció d’Hoteleria i Restauració del CETT-UB.
Hi participen: Ramón Rodríguez, CEO de Prezo. Mateo Prandini, director del Grup Pangea. Max Ros, fundador d’Acid Bar Project.
El curs compta amb un equip docent interdisciplinari format per professorat del CETT, xefs reconeguts, responsables d'R+D i experts en màrqueting, sostenibilitat i logística, així com representants d'empreses alimentàries i startups del sector foodtech.