"De Proximitat Mercabarna", la campanya que potencia el producte de proximitat i la pagesia

Febrer 2025

Entre d'altres accions, s'han identificat els llocs de venda del Mercat on es poden trobar fruites i hortalisses de proximitat. 

Mercabarna ha llançat “De Proximitat Mercabarna”, una campanya que busca principalment continuar posant en valor la tasca dels agricultors de proximitat i les fruites i hortalisses que venen a través d'aquest gran mercat. També vol reconèixer la tasca del petit i mitjà comerç local de barri com a principal prescriptor d'aquests productes.

Aquesta campanya és només la punta del iceberg de tot un seguint d'actuacions que Mercabarna ha estat realitzant des de fa anys, i que s'han accentuat en els darrers amb el seu 'Pla Estratègic 2021-2026', on es va marcar l'objectiu, entre d'altres, d'esdevenir punt de connexió entre el món rural i l'urbà, i promoure l'agricultor i el producte de proximitat. 

Per posar en marxa aquesta campanya s'ha creat la marca 'De Proximitat Mercabarna', per potenciar i distingir els llocs on es poden trobar les fruites i hortalisses de proximitat dins de Mercabarna i poder realitzar accions de comunicació que promoguin la pagesia i el producte de proximitat que es comercialitza al gran mercat. S'han senyalitzat les zones de venda de producte de proximitat comunes -el Situat de Productors, on hi ha 25 petits agricultors, i la Zona de Cooperatives Agràries, amb 9 cooperatives i una més situada al Biomarket-, les 11 empreses majoristes que també són productors de proximitat (el 10% de les 123 empreses del Mercat); i 12 majoristes especialitzats, que venen com a mínim un 30% o més de 4 milions de quilograms de fruites i hortalisses catalanes.

A més, des del mes de desembre, les 7 naus del Mercat Central de Fruites i Hortalisses i les zones on es concentra la població de Mercabarna (zona comercial i de restauració) compten amb mupis i cartelleria per donar a conèixer la campanya i ressaltar els valors dels productors de proximitat i els seus productes. 

També s'han creat 5 videopòdcasts titulats 'Converses de Proximitat', en els quals el cuiner i presentador del programa Cuines de TV3, Marc Ribas, entrevista a persones vinculades a la proximitat: pagesos de Mercabarna , experts en salut pública, nutrició i restauració, majoristes i detallistes, que expliquen des de diferents vessants els valors dels productors i els aliments de proximitat, la necessitat de recolzar-los, així com de millorar la manera d'alimentar-nos.

Gràfica de la campanya