Àmplia participació de Mercabarna a l'Alimentaria

Abril 2012

Malgrat els temps de crisi que vivim, la fira Alimentaria, celebrada a Barcelona del 26 al 29 de març, es va tornar a erigir com un mirall excepcional de la vitalitat del sector alimentari nacional. Tot i durar un dia menys que en anteriors edicions, el saló va rebre més de 142.000 visitants, l’1,4% més que el 2010, i va congregar un destacable nombre de professionals internacionals (el 29% del total d’assistents).

Un aparador immillorable en el qual Mercabarna va tornar a estar-hi present, amb impactant estand institucional ubicat en el Pavelló de les Autonomies. Sota el lema "Mercabarna, connecta't amb el futur", es van presentar dos projectes que impulsa la mateixa Mercabarna, conjuntament amb d’altres institucions, per potenciar la competitivitat del sector alimentari: l’Associació Clúster Alimentari i la Plataforma Alimentària de Barcelona.

Aquest espai es va convertir en un punt de trobada per a nombroses institucions i professionals vinculats al món alimentari, que es van interessar, bé per conèixer a fons aquestes iniciatives, bé per establir possibles contactes de caire comercial.

A més, Mercabarna va tenir l’oportunitat de fer encara més difusió de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, mitjançant una presentació d’aquesta entitat dins del Foodexperience, un espai de tallers i conferències gastronòmiques ubicat dins del saló Restaurama.

Innovacions en productes i serveis
Com en d’altres edicions, algunes de les empreses de Mercabarna van aprofitar per mostrar les seves últimes propostes en productes. És el cas de firmes del sector hortofructícola com Colofruit, que portava una varietat d’enciam que es comercialitza amb l’arrel i que permet augmentar la durabilitat d’aquesta hortalissa fins a tres setmanes. O, Morales e hijos, que presentava plàtan verd fregit pensat per ser consumit com si fos unes patates xips.

Altres companyies van portar a la fira nous formats que permeten allargar la vida comercial dels productes frescos i faciliten el seu consum, tant als professionals de la restauració com als consumidors. Així, la firma especialista en bolets Laumont va presentar una nova línia de bolets frescos (ceps, rovelló, rossinyol, etc.) comercialitzats en safates. L’empresa Frigorífics Ferrer també presentava una nova gamma de producte envasat, en aquest cas, de tonyina tallada en diferents formats i en atmosfera controlada per incrementar el seu temps de conservació. Per la seva banda, empreses del sector carni com Sucarn i Productes del 5è 4t van apostar per promocionar les seves noves línies de plats preparats a base de productes carnis.

En canvi, d’altres firmes de Mercabarna es van centrar en donar a conèixer nous serveis que ofereixen als seus clients, com ara la companyia de transport Petit Forestier, que va presentar nous models de mobles i contenidors frigorífics, o Makro, que va publicitar el servei de transport a domicili per a la restauració que va posar en marxa fa un any.

D’altres companyies de la Unitat Alimentària com Drominia, Carns B, Carns Catalana-Pallejà i l’empresa de distribució Miquel Alimentació també van tenir el seu estand dins de la fira, on van donar a conèixer els seus productes i serveis.

Del catàleg al plat
Cada vegada hi ha més empreses que decideixen promocionar la seva oferta de productes dins d’Alimentaria a través de demostracions culinàries. Va ser el cas de Companyia General Càrnia que, de la mà de la xef Montse Estruch va mostrar com amb productes carnis de cost assequible es poden fer plats interessants. L’empresa Schara també va utilitzar un format similar per demostrar als visitants la quantitat de plats originals i saludables que es poden fer amb salsitxes. En la mateixa línia, l’empresa hortofructícola Cultivar va realitzar dins de l’espai Foodexperience un taller-degustació dels productes exòtics que comercialitza.

Col·laboracions de Mercabarna
Mercabarna no només va participar a Alimentària amb un estand institucional, sinó que també va tenir presència en diverses activitats paral·leles. Així, va patrocinar el IX Congrés internacional sobre la Dieta Mediterrània, celebrat el 27 i 28 de març. També, una edició més, va col·laborar amb l’espai "Espanya, el país dels 100 formatges", aportant fruites i verdures fresques i fruita seca, que van servir per establir maridatges amb els formatges. 

Veure la galeria de fotos de l’Alimentaria 2012

L'estand de Mercabarna a la fira Alimentaria
Estand de Mercabarna a Alimentaria