Observatori de Tendències de Mercabarna

Mercabarna disposa d'un Observatori de Tendències, que té com objectiu estudiar i analitzar tendències emergents i de futur en el comerç i el consum de productes frescos i que poden afectar el model de negoci de les empreses del polígon alimentari. Amb aquest servei Mercabarna vol ajudar les empreses del recinte a millorar la seva competitivitat.

Metodologia de treball 

  • En funció de les inquietuds i necessitats de les empreses de Mercabarna, es determinen els temes a estudiar per part de l'Observatori.
  • S'encarrega un estudi de mercat a consultores i entitats especialitzades sobre el tema escollit.
  • L'estudi resultant es presenta en una jornada de treball gratuïta oberta a totes les empreses i a experts d'alt nivell. 

7a jornada: “Claus per adaptar els mercats a les demandes del nou consumidor (Europa, EUA i Àsia)” 

21 de novembre de 2018

En aquesta sessió es van presentar les conclusions de l'estudi de Kantar Worldpanel on es van donar a conèixer quines tendències, demandes i hàbits de compra de productes frescos tenen els consumidors d'Europa, Estats Units i Àsia. També es van identificar els reptes, les oportunitats i els riscos que tenen els mercats majoristes i detallistes davant les demandes alimentàries.


Històric de jornades 

L’Observatori de Tendències va analitzar els següents temes a les jornades del 2015, el 2016 i el 2017: 

2015

2016

2017

La comercialització digital dels productes frescos

Els aliments ecològics

Els comerços detallistes regentats per estrangers

L’impacte de l’e-commerce en l’alimentació fresca

L’aprovisionament de mitjans de transport de passatgers

Noves tendències en formats i producte fresc


Contacte

  • Marta Marfil, Àrea d'Estratègia
  • 93 556 32 06