Observatori de Tendències de Mercabarna

Mercabarna disposa d'un Observatori de Tendències, que té com objectiu estudiar i analitzar tendències emergents i de futur en el comerç i el consum de productes frescos i que poden afectar el model de negoci de les empreses del polígon alimentari. Amb aquest servei Mercabarna vol ajudar les empreses del recinte a millorar la seva competitivitat.

Metodologia de treball 

  • En funció de les inquietuds i necessitats de les empreses de Mercabarna, es determinen els temes a estudiar per part de l'Observatori.
  • S'encarrega un estudi de mercat a consultores i entitats especialitzades sobre el tema escollit.
  • L'estudi resultant es presenta en una jornada de treball gratuïta oberta a totes les empreses i a experts d'alt nivell. 

8a jornada: “Els envasos plàstics en la distribució alimentària: normativa, reptes i estratègies d'innovació”

27 de febrer de 2019

En aquesta sessió es van presentar les principals novetats de l'estratègia de plàstics de la Unió Europea. A més, es van donar a conèixer les conclusions de l’estudi sobre envasos plàstics en la distribució alimentària i els reptes de la gestió de materials com el porexpan.

Descarrega l’estudi “El mercat del plàstic en la distribució alimentària”

Programa de la jornada


Històric de jornades 

L’Observatori de Tendències va analitzar els següents temes a les jornades del 2015, el 2016 i el 2017: 

2015

2016

2017

La comercialització digital dels productes frescos

Els aliments ecològics

Els comerços detallistes regentats per estrangers

L’impacte de l’e-commerce en l’alimentació fresca

L’aprovisionament de mitjans de transport de passatgers

Noves tendències en formats i producte fresc


Contacte

  • Marta Marfil, Àrea d'Estratègia
  • 93 556 32 06