Manters aprenen l’ofici de peixater a Mercabarna

Juliol 2016

L'objectiu d'aquest programa pilot és que els participants es formin, s'incorporin al mercat laboral i regularitzin la seva situació.

Que la formació millora les oportunitats laborals és una realitat. Per això, l'Ajuntament de Barcelona i Mercabarna han posat en marxa una iniciativa perquè onze persones que es dedicaven a la venda ambulant puguin treballar com a peixaters.

Per una banda, els participants fan un curs de tres mesos, que inclou classes teòriques i pràctiques impartides per la Fundació Mercè Fontanilles i els Serveis de Formació del polígon alimentari, respectivament. Un cop ja hagin adquirit els coneixements necessaris en la manipulació de peix, iniciaran un període de pràctiques formatives en empreses del recinte. La possibilitat d'obtenir una oferta laboral pel període mínim d'un any permetrà regularitzar la situació dels participants, que majoritàriament són d'origen senegalès.

Aprofitament del producte fresc

Un altre dels col·laboradors en aquesta iniciativa és la Fundació Busquets. L'entitat s'encarrega de recollir el peix i marisc que s'utilitza a les classes pràctiques, per repartir-lo a menjadors socials i famílies necessitades.

La formació s'ha realitzat a una de les sales del Mercat Central del Peix
Un dels alumnes, durant la classe pràctica