Observatori de Tendències de Mercabarna

Mercabarna disposa d'un Observatori de Tendències. Un servei que té com a objectiu estudiar i analitzar tendències emergents i de futur en el comerç i el consum de productes frescos i que poden afectar el model de negoci de les empreses del polígon alimentari i millorar la seva competitivitat.

Metodologia de treball 

  • En funció de les inquietuds i necessitats de les empreses de Mercabarna, es determinen els temes a estudiar per part de l'Observatori
  • S'encarrega un estudi de mercat a consultores i entitats especialitzades sobre el tema escollit
  • L'estudi resultant es presenta en una jornada de treball gratuïta oberta a totes les empreses i a experts d'alt nivell

Jornades 2015

Durant el 2015, l'Observatori de Tendències va organitzar tres jornades que es van centrar en temes d'interès del sector alimentari:


Jornades 2016

5a Jornada: “Creuers, avions i trens: oportunitats per a captar-los com a clients”

27 de setembre de 2016

La jornada de l’Observatori de Tendències de Mercabarna analitza els escenaris i les oportunitats de negoci per a l’alimentació majorista vinculada als grans fluxos de transport: els creuers, el transport aeri i el transport ferroviari de llarga distància. El seminari ha inclòs la presentació de l’estudi a càrrec de Carme Poveda, directora d’Anàlisi Econòmic de la Cambra de Comerç de Barcelona, i la realització d’una taula rodona moderada pel periodista econòmic de La Vanguardia, Eduardo Magallón, i la presència de diversos experts en el tema. 

Descarrega l’estudi de mercat de la cinquena jornada 

Llegeix la notícia sobre la jornada 


4a Jornada: “L’impacte de l’e-commerce al sector alimentari”  

27 d’abril de 2016

Prop d'un centenar de persones assisteixen a aquesta jornada, en la qual s’analitzen l'escenari i les oportunitats de negoci de l’e-commerce en el sector de l'alimentació. La sessió, celebrada en el marc de la fira Alimentaria, inclou la presentació d'un estudi de mercat elaborat per Market Aad i la celebració d'una taula rodona, on diverses empreses expliquen les seves experiències en la venda a través d’Internet. Durant la jornada es destaca que el producte fresc serà l'element clau per a l'enlairament definitiu del comerç online, un canal de venda que des de fa anys creix de forma exponencial i sòlida.    

Descarrega l’estudi de mercat de la quarta jornada de l’Observatori

Llegeix l’entrevista amb Ricard Madurell, copropietari de Market Aad i autor de l’estudi


Contacte

  • Marta Marfil, Àrea d'Estratègia
  • 93 556 32 06