Observatori de Tendències de Mercabarna

Mercabarna disposa d'un Observatori de Tendències. Un servei que té com a objectiu estudiar i analitzar tendències emergents i de futur en el comerç i el consum de productes frescos i que poden afectar el model de negoci de les empreses del polígon alimentari i millorar la seva competitivitat.

Metodologia de treball 

  • En funció de les inquietuds i necessitats de les empreses de Mercabarna, es determinen els temes a estudiar per part de l'Observatori.
  • S'encarrega un estudi de mercat a consultores i entitats especialitzades sobre el tema escollit.
  • L'estudi resultant es presenta en una jornada de treball gratuïta oberta a totes les empreses i a experts d'alt nivell. 

Jornades de 2017

6a Jornada: "Noves tendències en formats i producte fresc"

3 de maig de 2017

Conèixer com és el consumidor i quines són les seves demandes és fonamental per oferir un producte que es diferenciï entre una oferta tan variada. Per això, la primera jornada de 2017 de l'Observatori de Tendències de Mercabarna analitzarà quines són les necessitats de cada grup de consumidors i de quina manera els formats poden satisfer-les. Durant la sessió, es presentaran les conclusions d'un estudi i hi haurà una taula rodona amb responsables de productes d'empreses de primer nivell. 

Formulari d’inscripció a la jornada

Consulta el programa de la jornada 


Històric de jornades 

L’Observatori de Tendències va analitzar els següents temes a les jornades del 2015 i el 2016: 

2015

2016

La comercialització digital dels productes frescos

Els aliments ecològics

Els comerços detallistes regentats per estrangers

L’impacte de l’e-commerce en l’alimentació fresca

L’aprovisionament de mitjans de transport de passatgers


Contacte

  • Marta Marfil, Àrea d'Estratègia
  • 93 556 32 06