La innovació en alimentació fresca posa el focus en l’estalvi de temps i la lluita contra el malbaratament

Novembre 2018

El regidor de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona i president de Mercabarna, Agustí Colom, acompanyat pel director general de Mercabarna, Josep Tejedo, ha lliurat avui, per tercer any consecutiu, els premis 'Mercabarna Innova'.

"Amb aquests guardons -ha afirmat Agustí Colom- pretenem fomentar i premiar la innovació entre les 700 pimes agroalimentàries situades a Mercabarna". En aquesta 3a edició dels premis, 14 empreses de Mercabarna han presentat 15 projectes innovadors orientats al: desenvolupament de producte, la millora de processos, nous models de negoci, innovació en matèria de mobilitat i sostenibilitat, i en orientació al client.

Els premiats

• 1er Premi: Horts urbans sostenibles

El primer premi, guardonat amb 8.000€, se l'ha endut l'empresa Buresinnova, conjuntament amb l'IRTA (Institut de Recerca Tecnoalimentària de Catalunya) i altres col·laboradors, que han ideat un sistema totalment natural i senzill per reaprofitar l'aigua i els fertilitzants que es fan servir per regar els horts urbans o les superfícies enjardinades de terrasses i jardins. El sistema funciona amb terra, que fa de filtre, i algues, que eliminen els bacteris i altres contaminants. És, per tant, econòmic i totalment natural.

• 2n Premi: Preparar pa amb tomàquets de temporada en 1 segon

El segon premi, guardonat amb 5.000€, ha estat per la firma Guzmán Gastronomia que ha presentat uns biberons de tomàquet ratllat per fer pa amb tomàquet, totalment natural i sense colorants ni conservants, elaborat amb tecnologia d'altes pressions. Aquest producte es prepara amb tomàquets de temporada que estan en el seu punt òptim de maduració i per això poden garantir durant tot l'any l'aroma, gust i textura dels tomàquets recent collits.

• 3er premi: Safates del caldo que estalvien 36.000 kg de mermes anuals

El tercer premi, guardonat amb 3.000€, ha estat per l'empresa Kopgavà Service Trade, que mitjançant un treball en equip amb els seus productors d'hortalisses i invertint en la tecnologia adequada, ha aconseguit l'homogeneïtat en el tamany de les xirivies i els naps, i millorar el sistema de tall dels porros que omplen les seves safates preparades per fer caldo. Amb la reducció de la manipulació i dels talls d'aquests productes -que oxiden els aliments i fan que es malmetin més ràpid- s'ha aconseguit una millora organolèptica, una major conservació i, el més important, reduir molt les mermes.

Els guanyadors de la tercera edició dels guardons
Buresinnova, guanyadors del primer premi