Mercabarna i Condis col·laboren per a la inserció laboral d’aturats

Mercabarna ha participat per primera vegada en el programa Forma i Insereix, una iniciativa del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que consisteix a realitzar accions formatives adreçades prioritàriament a persones desocupades en les quals s’assumeix el compromís d’aconseguir la inserció laboral del 60% de l’alumnat.

En aquesta primera experiència, Mercabarna ha col·laborat amb Condis per garantir aquest compromís de contractació, cosa que és un bon exemple de cooperació entre el sector públic, representat per Mercabarna i el SOC, i l’empresa privada, en aquest cas Condis, per fomentar l’ocupació.

Aquesta cadena de supermercats, tal i com explica la cap de Desenvolupament de Recursos Humans de l’empresa, Meritxell Badia, tenia la necessitat de trobar personal qualificat per a les seccions de peixateria dels seus centres i van apostar per aquest programa del SOC per cercar-los.

Mercabarna, com a únic centre a Catalunya que disposa de l’homologació del SOC per impartir el Certificat de Professionalitat de Peixateria, ha estat l’encarregada de dur a terme aquesta formació, sempre amb l’estreta col·laboració de Condis.

“Mercabarna ens va proporcionar uns candidats per fer aquest curs i nosaltres vam fer una tria. Això, d’entrada, ja ens va permetre seleccionar uns perfils amb unes característiques determinades ajustades a les nostres necessitats. Després només calia que aquestes persones adquirissin els coneixements i les habilitats tècniques que proporciona el curs”, explica Meritxell Badia.

Tot i ser una formació reglada amb uns continguts establerts per llei, Mercabarna i Condis també van col·laborar a l’hora d’ajustar al màxim la formació –impartida a l’aula que hi ha a l’empresa Moray Fish– a les particularitats d’aquesta cadena de supermercats.
Un total de 9 alumnes van realitzar aquesta formació amb el compromís d’incorporació d’un 60% d’ells a la plantilla de Condis.

Els alumnes durant una de les sessions del curs a l’aula de peixateria de Mercabarna