Presentat el nou clúster "Mercabarna Export"

Promoure les exportacions entre les pimes del sector alimentari. Aquest és l’objectiu del nou clúster “Mercabarna Export”, un iniciativa impulsada per Mercabarna que es va presentar en societat el passat 5 de novembre.

Més de 70 empresaris i representants d’institucions i entitats van assistir a la posada de llarg del nou clúster “Mercabarna export”. Una iniciativa que, tal i com va destacar el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí, és molt important perquè “un sector tan potent i dinàmic com és l’agroalimentari tingui encara més oportunitats per créixer”.

En la seva intervenció, el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, va posar l’accent en què aquest clúster “neix per oferir solucions logístiques, financeres, d’estudi de nous mercats, entre d’altres, a totes aquelles empreses que vulguin exportar”. Com va explicar Joan Llonch, president de l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (ASSOCOME), l’exportació ja és una activitat habitual per a moltes firmes de Mercabarna, però “s’ha de seguir apostant per aquesta línia”. De fet, segons va comentar l’empresari, aquest 2013 les exportacions “ja suposaran al voltant del 27% de les vendes i la previsió és que el 2017 representin el 50%”.

Els reptes estratègics del nou clúster
El clúster “Mercabarna Export” ja compta amb la participació d’una vintena d’empreses que, des de fa mesos, estan treballant en tres àmbits estratègics per a l’exportació: el logístic, el comercial i el financer.

Per això, al llarg de la jornada de presentació del clúster, diferents ponents van avançar als assistents algunes de les línies que s’estan explorant en cadascun d’aquests camps. Per exemple, es van presentar els resultats d’uns estudis de mercat que s’han fet sobre diversos països que ofereixen bones oportunitats d’exportació a les empreses. Per a les firmes del sector hortofructícola s’ha analitzat Alemanya i Polònia i, per a les del peix, la mateixa Polònia i la Xina.

També, es van donar a conèixer diferents possibilitats per optimitzar els processos logístics a través del transport marítim, aeri o per carretera o quines són les estratègies financeres més adients per exportar.

El director general de Mercabarna, el conseller d'Agricultura i el president d'Assocome, durant la presentació del clúster "Mercabarna export"