Aprèn urdú i xinès

Els Serveis de Formació de Mercabarna reprenen, a l’octubre, la seva oferta habitual de cursos d’idiomes, centrats en l’aprenentatge de l’anglès i el francès. Tot i això, en els darrers temps, els Serveis de Formació estan apostant per ampliar aquesta oferta a d’altres llengües que, per motius comercials, poden ser de gran utilitat per a les empreses del recinte. En aquesta línia, destaca la posada en marxa aquest quadrimestre d’un curs d’urdú-hindi (pakistanès), pensat per facilitar el coneixement de la llengua pròpia d’un important col·lectiu de compradors dels Mercats Centrals i del Pavelló Polivalent.

També s’iniciaran de nou els cursos de xinès, tant del nivell I –que permet fer un primer apropament a la cultura i la llengua xinesa–, com del nivell II (avançat)

Més informació sobre aquests cursos a:
www.mercabarna.es

Shu Ping Lin, directora de Projectes del Centro de Estudios Orientales Clic Asia, entitat que imparteix els cursos de xinès i urdú a Mercabarna

“A classe simulem situacions reals en les quals els alumnes ja s’hi troben cada dia”

P- Com plantegen les classes de xinès i d’urdú?
R- La necessitat principal que tenen els nostres alumnes de Mercabarna és la de comunicar-se amb els seus clients asiàtics. Per això, proposem unes classes basades, sobretot, en aprendre a parlar l’idioma. De fet, durant els dos primers anys no ensenyem l’escriptura, perquè no és urgent per als alumnes. A les classes també expliquem els costums i maneres d’actuar d’aquests col·lectius perquè entenem que això és bàsic per a una bona comunicació.

P- Suposo que ensenyen un vocabulari enfocat al món empresarial...
R- Sí, comencem amb les paraules bàsiques per presentar-se o iniciar una conversa i després ja entrem en les expressions i el vocabulari propi de la compra-venda, els noms dels productes, com negociar preus...

P- Què els hi diria a les persones que no s’atreveixen a fer un d’aquests cursos per la dificultat d’aquests idiomes?
R- Per a un occidental són idiomes molt diferents i, per això, es pensa que mai el podrà arribar a parlar. Però, per exemple, gramaticalment el xinès és més senzill que el català o el castellà! A més, fem moltes activitats i simulem situacions reals en les quals ja s’hi troben cada dia... Per tant, el que aprenen avui a classe demà ja ho poden posar en pràctica al Mercat.

Els compradors immigrants tenen una presència força important dins del Mercat Central de Fruites i Hortalisses
Shu Ping Lin