Jordi Serentill:"Per innovar, s'ha de tenir molt clar l'objectiu, i perseverar"

Entrevista a Jordi Serentill, adjunt a la direcció de Laumont

Laumont és una empresa especialitzada en la comercialització de bolets i tòfones d’aquí i d’arreu del món, amb seu a Mercabarna i Mercamadrid.

P- Quina importància li doneu a la innovació?
R- Per nosaltres innovar és sinònim de millorar. I creiem que el procés de millora a l’empresa ha de ser continu. De fet, innovar és imprescindible per a qualsevol empresa que vulgui sobreviure i consolidar-se.

P- Com abordeu els processos d’innovació?
R- Analitzem el mercat per identificar els segments amb potencial de creixement. Després busquem noves oportunitats de negoci dins d’aquell segment. I un cop detectem l’oportunitat estudiem com aprofitar-la.

P- Sembla un procés senzill...
R- Innovar no és difícil. A Laumont tenim el procés ben estructurat, però això no evita que tinguis por d’equivocar-te, perquè darrera de tot projecte d’innovació hi ha una inversió. Aquesta por fa que t’ho pensis molt, i evita que ens equivoquem més sovint!

P- Entenc que no sempre l’heu encertat...
R- Sovint és difícil encertar-la a la primera. Però quan tens molt clar l’objectiu, has de perseverar. A Laumont hem lluitat durant cinc anys per aconseguir la ISO 22000 per a la tòfona. A més, continuem avançant en un projecte per vendre bolets en safates a la gran distribució. I hem adquirit maquinària per impulsar la producció de bolets deshidratats i tallats.

P- Què recomanaríeu a una empresa que vulgui iniciar-se en la innovació?
R- Per innovar s’ha de tenir un pla estratègic al darrere, perquè el camí de la innovació és molt llarg, i és fàcil perdre el rumb. En aquest sentit, el primer pas per innovar és marcar el punt de destí. També recomanaria que, si una empresa no pot innovar per si sola, col·labori amb d’altres companyies per aprofitar l’oportunitat.