Mercabarna amb dues taules solidàries

Davant de l’actual situació econòmica, l’Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l’Ajuntament de Barcelona ha creat la Taula d’Excedents Alimentaris. Un organisme que pretén incrementar i millorar l’aprofitament dels excedents alimentaris que es generen a la ciutat, amb l’objectiu de cobrir les necessitats bàsiques d’un major nombre de famílies. Mercabarna juntament amb d’altres entitats com la Fundació Banc dels Aliments, Creu Roja, Càritas, el Consell de Gremis de Barcelona, l’Associació de Grans Empreses de la Distribució, PIMEC-Comerç, entre d’altres, integren aquesta Taula, que treballarà per sumar esforços i crear noves estratègies de col·laboració.
En aquest sentit, Mercabarna ja col·labora, des de fa 10 anys, amb el Banc dels Aliments, amb la cessió a aquesta entitat d’un magatzem per recollir els productes frescos excedentaris i d’una oficina dins del recinte. A més, col·labora amb les associacions de majoristes de les empreses ubicades al recinte en la realització de campanyes de comunicació per tal d’incrementar les donacions.

Amb 2€, aliments per a una setmana
Així mateix, Mercabarna ha col·laborat un any més amb la campanya “Taula per a 7.000 milions”, que impulsa l’ONG Intermón Oxfam. Aquesta iniciativa pretén reivindicar i facilitar l’accés a l’alimentació als habitants de diferents països d'Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia, ajudant al desenvolupament dels productors d’aquestes zones. Empreses i particulars poden col·laborar-hi amb donacions a partir dels 2€ (pressupost que necessita un habitant del Sahel (Àfrica) per alimentar-se durant una setmana) i que es poden fer a través del web: http://www.intermonoxfam.org.

Imatge de les estovalles solidàries d'Intermón