El sector del peix de Mercabarna satisfet amb el Seafood Barcelona

El sector del peix de Mercabarna reforça la seva imatge internacional al Seafood

Barcelona es va convertir, del 15 al 17 d’octubre passats, en l’epicentre del sector pesquer internacional gràcies a la celebració del Seafood. Una fira, inspirada en el reconegut saló internacional Seafood Brussel·les, i que s’ha creat amb l’objectiu d’arribar a ser, a mig termini, un punt de trobada per als professionals del sector d’Espanya, l’Europa mediterrània i Amèrica Llatina. Unes expectatives que han quedat àmpliament assolides en aquesta primera edició. Segons l’empresa nord-americana Diversified Business Communication i Alimentària Exhibitions, organitzadors del saló, el Seafood Barcelona ha estat un “èxit rotund”, amb l’assistència de milers de visitants procedents de 90 països diferents.

Mercabarna, el Gremi de Majoristes del Peix (GMP) i 14 empreses del sector del peix del polígon alimentari van estar presents en aquesta important cita, 7 d’elles ubicades a l’espai conjunt de Mercabarna i el GMP, anomenat “Peix de Mercabarna” i situat dins de la zona de Catalanya-Prodeca. Mentre que la resta van participar per lliure.

Entrevistes a les empreses participants al Seafood

La bona acollida del Seafood va quedar palesa en la gran quantitat de professionals, sobretot internacionals, que van apropar-se a la illa “Peix de Mercabarna”, espai que va servir per mostrar els avantatges (varietat d’oferta, seguretat alimentària, serveis logístics, valor afegit, etc.) que ofereix el Mercat a clients i proveïdors nacionals i internacionals. “Aquesta fira ha estat un bon escenari per donar a conèixer Mercabarna com a gran centre de recepció i distribució internacional de peix, gràcies a la seva excel·lent ubicació geogràfica i a la capacitat logística dels operadors del Mercat”, va explicar el director general de Mercabarna, Josep Tejedo.
Entre els visitants que van passar per l’espai “Peix de Mercabarna” va destacar la comitiva d’autoritats encarregada d’inaugurar la fira, presidida per l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, interessant-se per l’activitat que es realitza en aquest centre majorista.
Per la seva banda, el GMP també va valorar de manera positiva la primera edició del Seafood. Segons el president de l’entitat, Leandre Serra, la fira, tot i ser “petita”, ha tingut un “bon nivell d’afluència de professionals” i ha servit per “reforçar encara més la imatge de Barcelona com a plataforma de distribució de peix per al sud d’Europa”.
Aprofitant la presència a la fira, el Gremi va organitzar una trobada amb els representants de les institucions, entitats i empreses que patrocinen el Centre Interactiu del Peix (CIP), per agrair-los la col·laboració amb aquesta iniciativa.

Nous contactes internacionals
Les 14 empreses del sector del peix de Mercabarna també van acabar molt satisfetes amb la participació al Seafood.
Tant, que gran part d’elles ja han manifestat la voluntat d’estar presents en la propera edició que, segons els organitzadors, se celebrarà del 22 al 24 d’octubre de 2013.
La fira va ser un aparador immillorable per a les empreses, tant per trobar-se amb els clients i proveïdors internacionals amb els quals treballen habitualment com per mostrar el seu ampli ventall de productes. Però, sobretot, les companyies de Mercabarna van aprofitar per fer gran quantitat de contactes, principalment amb professionals procedents d’Itàlia, França, l’Europa de l’est, Amèrica del Sud o Canadà.

Interès per Mercabarna
Aprofitant la presència a Barcelona, nombrosos professionals del peix van interessar-se per conèixer Mercabarna. Per això, Mercabarna i el GMP van organitzar diferents visites guiades al sector del peix d'aquest polígon alimentari.
Durant els 3 dies de fira, es va rebre més d’un centenar de professionals. Entre aquests van destacar un grup d’importadors i exportadors internacionals –visita organitzada amb la col·laboració d’Alimentària Exhibitions–, una delegació integrada per representants del Govern i la Cambra de Comerç de Perú i empresaris del sector del peix, així com una desena de comercialitzadors de peix i marisc de Canadà.
A més, també van conèixer Mercabarna professionals vinguts de Noruega, Argentina, Escòcia, Tahití o Veneçuela, entre d’altres.

Les autoritats van visitar la illa "Peix de Mercabarna" durant la inauguració Seafood Barcelona
Les empreses de Mercabarna van aprofitar per presentar novetats, com les salsitxes i hamburgueses de lluç i gambes, o per mostrar la seva oferta habitual de productes