La campiona europea d'art floral presenta les últimes tendències en treballs florals nupcials a Mercabarna-flor

Prop de 200 floristes no es van voler perdre la demostració temàtica de noces que van organitzar Mercabarna-flor, l’Associació d’Empresaris Majoristes (AEM) i Rosa Valls-formació, el passat 20 de febrer. L’ocasió ho mereixia. I és que no tots els dies es té l’oportunitat de presenciar en directe una demostració conduïda per una artista d’excepció: l’actual campiona d’Europa d’art floral, Natalia Zhizhko.

Al llarg de 3 hores, Zhizhko, acompanyada pel seu col·laborador Pavel Chernyak, va elaborar una gran varietat de treballs florals per a casaments, des d’ornaments per decorar grans espais, centres de taula, petits detalls per guarnir els nuvis o obsequiar els convidats, etc. L’originalitat i la tècnica van ser les notes predominants dels treballs, farcits d’elements de la natura (espigues, branques, escorces, fulles, etc.), flors i amb una gamma cromàtica marcada pels blancs, verds i tonalitats grogoses.

La nota curiosa de la jornada va arribar al final de la demostració, quan Zhizhko va sorprendre els assistents decorant un “arbre”, un element típic en els casaments russos i que és senyal de bons auguris per al matrimoni que comença.

III Concurs de Rams de Núvia
Després de l’èxit de les dues edicions anteriors, Mercabarna-flor i l’AEM van organitzar, de nou, el Concurs de Rams de Núvia. Un certamen que s’està consolidant entre els floristes com una bona oportunitat per mostrar les seves habilitats i idees trencadores a l’hora de fer un element tan tradicional com és el ram d’una núvia.

En total, es van presentar 34 treballs que competien en singularitat, originalitat i qualitat. El jurat, integrat per un representant de l’AEM, un del Gremi de Floristes de Catalunya i un professional independent, van atorgar el Premi al Millor Ram de Núvia a la florista Maria Miras. El reconeixement al Ram de Núvia més Original va ser per al florista Mia Parramon, mentre que Cristian Montero va ser guardonat amb el Premi del Públic. Tots els premiats van ser obsequiats amb xecs regal per comprar productes a les empreses de Mercabarna-flor.

Natalia Zhizhko, durant la demostració a Mercabarna-flor
Més de 200 floristes van assistir a la demostració