Mercabarna fa la substitució de la telefonia fixa analògica a la digital

L’1 de març és la data escollida per dur a terme la desconnexió de la telefonia fixa analògica a Mercabarna. Això significa que, a partir d’aquest dia, les 550 empreses que formen part del grup tancat d’usuaris de la xarxa de telecomunicacions de Mercabarna –que explota l’operador Orange–, ja no podran utilitzar els telèfons fixes analògics i només podran trucar des dels terminals digitals que s’han anat instal·lant des del maig a cadascuna de les companyies.

D’aquesta manera, Mercabarna serà la primera Unitat Alimentària espanyola en fer l’apagada analògica i usar, exclusivament, un sistema de telefonia fixa digital IP. Aquesta mesura està impulsada per la Comissió d'Usuaris de Telecomunicacions –integrada per la direcció de Mercabarna, l’Associació de Concessionaris (ASSOCOME) i els Gremis de Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM) i del Peix (GMP)– i és un pas més en la modernització de la xarxa de telecomunicacions del recinte.

Reducció de costos i més prestacions
Amb la telefonia fixa digital, les trucades es realitzen via IP, és a dir, utilitzant el mateix canal de connexió a Internet. Cada terminal es converteix en un petit ordinador connectat al sistema de gestió informàtica de l’empresa. Això permet guanyar prestacions, com per exemple, la reducció d’avaries a la xarxa, atendre des de qualsevol punt del món les trucades que es fan al telèfon de l'empresa (amb un desviament de trucada gratuït) o realitzar trucades entre dos terminals digitals sense cost.

Els telèfons IP ofereixen més prestacions que els analògics