Creix el nombre de professionals interessats en proveir-se a Mercabarna

Mercabarna és, cada cop més, un pol d’atracció i d’interès comercial per a professionals amb negocis en el ram alimentari. Durant el 2011, l’Oficina d’Atenció al Comprador de Mercabarna (OAC) va atendre un 15% més que en el 2010 de potencials compradors que volien saber com proveir-se de productes frescos al recinte.

En total, es van assessorar uns 400 professionals, la major part procedents del sector de la restauració (67%). La resta van ser importadors i distribuïdors (12%), fruiteries (11%), així com carnisseries, peixateries, càterings, escoles amb servei de menjador, entre d’altres (10%).

Un fet significatiu detectat per l’OAC és que en el 2011 van augmentar notablement el nombre de consultes per part de compradors novells, és a dir, persones sense cap experiència en el sector que, arran de quedar-se a l’atur, han optat per obrir un restaurant o una fruiteria.

Més visites de futurs professionals
També, en el 2011, van créixer les visites a Mercabarna d’escoles d’hostaleria, màsters professionals, escoles universitàries, cicles formatius especialitzats en comerç i alimentació i educació secundària. En total, es van fer 195 visites, el 12,7% més que el 2010.
En aquest sentit, les visites que més van augmentar, en concret un 20%, van ser les de les escoles d’hoteleria, restauració i cuina, que ja tenen incorporada com una “assignatura” més del seu programa formatiu la visita a la Unitat Alimentària, i les dels estudiants de secundària.

Alumnes de l'Escola Superior d'Hostaleria de Barcelona (ESHOB) visitant el Mercat Central de Fruites i Hortalisses el maig de 2011