Associació Clúster Alimentari de Barcelona: Les empreses del Clúster descobreixen a l'IRTA les darreres tecnologies aplicades al producte fresc

L’última va ser l’organització d’una visita a les instal·lacions de l’IRTA a Monells (Girona), celebrada el 20 de setembre, que va comptar amb l’assistència de 9 companyies. Aquesta visita s’emmarcava en les activitats previstes dins del grup d’innovació que impulsa l’Associació. L’objectiu era que les empreses coneguessin el potencial de l’IRTA a l’hora de donar-los suport tecnològic en el desenvolupament de nous projectes i valoressin la viabilitat d’encetar iniciatives entre elles. De fet, arran d’aquesta acció, la majoria de les empreses participants han iniciat contactes amb l’IRTA per assessorar-se i plantejar vies de col·laboració.

Tecnologies alimentàries
De la mà del director de Desenvolupament i Recerca de l’IRTA, Eliecer López; del de l’Àrea d’Indústries Alimentàries, Joan Tibau; i de la tècnica de Desenvolupament i Recerca de l’Àrea d’Indústries Alimentàries, Anna Masdeu; els representants de les empreses que integren l’Associació Clúster Alimentari van veure una demostració de diverses tecnologies.

Per exemple, les altes pressions hidrostàtiques que aplicades als aliments permeten eliminar toxines i allargar la seva vida útil. A més, tenen altres funcions com la d’extreure la carn d’un llamàntol sense que quedi cap tros enganxat a la closca.

També es van veure d’altres tecnologies com la descongelació a través d’ones electromagnètiques, nous envasos per a 5es gammes o un sistema d’higienització per polsos lumínics que permet matar els patògens superficials de la carn i el peix manipulat.

Trobada amb el Clúster de Tecnologies de la Informació
El passat 18 d’octubre, deu empreses de Mercabarna que formen part de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona es van trobar a Mercabarna amb deu empreses del Clúster d’empreses de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de Barcelona.

En aquesta primera sessió de networking, les empreses de Mercabarna van formular les necessitats que tenen en matèria de tecnologies de la informació a les empreses del Clúster TIC. En una segona trobada –el 29 de novembre també a Mercabarna- les empreses TIC presentaran idees per millorar el funcionament de les empreses del sector alimentari, en base al disseny de solucions tecnològiques adaptades a les seves necessitats. Aquestes solucions han de permetre a les empreses alimentàries assolir reptes estratègics com la gestió d’estocs i de magatzem, la logística d’aprovisionament i de distribució capil·lar, el comerç electrònic, etc.

Si està interessat a formar part de l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, contacti amb el Departament d’Estudis i Desenvolupament de Mercabarna: vilanova(ELIMINAR)@mercabarna.cat o 93 556 35 30.

Els integrants de l'Associació Clúster Alimentari de Barcelona durant la visita a les instal·lacions de l'IRTA