Arrenca la segona edició de "Creix amb el Peix"

La campanya “Creix amb el Peix” ha encetat, a finals de setembre, el seu segon any de funcionament, amb l’objectiu de repetir l’èxit de participació de la primer edició. Per aquest curs, s’han omplert tots els dies de visita i s’espera que més de 5.000 alumnes, de 100 escoles catalanes, prenguin part en aquesta iniciativa, impulsada pel Gremi de Majoristes del Peix (GMP), amb la col·laboració de Mercabarna, que pretén promoure el coneixement i consum dels productes pesquers entre els infants.

Aquestes bones previsions se sustenten en la gran acollida que va tenir la campanya el curs passat, on van participar 5.500 alumnes. A més, les escoles participants van mostrar un alt grau de satisfacció, valorant de forma excel·lent la tasca dels educadors, els materials didàctics de la campanya, els espais de la visita (el Centre Interactiu del Peix i un viver de marisc), així com el dinar a base de peix que s’ofereix als infants.

Una campanya amb impacte
Un dels objectius de “Creix amb el Peix” és incidir en el consum de peix de les famílies dels infants que realitzen l’activitat. Amb l’objectiu de comprovar l’impacte de la campanya, s’han realitzat enquestes prèvies i posteriors a la visita a les famílies dels alumnes per veure si s’han modificat els seus hàbits de compra i consum de peix.

Els resultats revelen que un 20% de les famílies enquestades mengen més peix després de participar a “Creix amb el Peix”. El mateix percentatge assegura que han percebut un canvi en els seus fills i que mostren menys reticències a l’hora de menjar peix o de provar noves espècies. Un altra dada interessant és que, arran de la visita a Mercabarna, algunes famílies fan noves receptes de peix i un 10% afirma consumir noves espècies.

"Creix amb el peix" finalitza amb un dinar a base de peix per als alumnes participants