Laura Casas: "Amb les pràctiques pots veure com és la persona i si s'adapta al lloc de treball"

Laura Casas, tècnica de Selecció, Formació i Administració de Personal de Consum

La cooperativa valenciana Consum compta amb 600 supermercats i disposa d’una plataforma logística de producte fresc a Mercabarna

Ja fa temps que acolliu alumnes en pràctiques, no?
Sí, farà uns 6 anys. Vam començar a col•laborar amb l’Àrea de Formació de Mercabarna en una època amb poc atur i on era molt difícil trobar professionals del sector de la carn o del peix per treballar a les nostres botigues. Així que, en aquell moment, vam trucar a l’Àrea i ens van oferir la possibilitat d’acollir gent en pràctiques.

I us veu animar!
Sí, i fins ara ens ha anat molt bé. A l’any agafem de 10 a 20 alumnes. Al principi només eren dels cursos de producte fresc, però ara també acollim els de mosso de magatzem. Si l’evolució de l’alumne és positiva sempre l’intentem incorporar a la plantilla. Però ara, amb la crisi, contractar és difícil perquè no hi ha tantes vacants. Tot i així, quan en tenim alguna, primer sempre truquem una persona que ha fet pràctiques amb nosaltres.

És com tenir una borsa de treball...
És molt més que això!! En una borsa de treball tens a molta gent que busca feina, però que no coneixes. Però amb els alumnes de pràctiques no parteixes de cero. Els coneixes, ja sabem com funcionen en el dia a dia, com s’adapten al lloc de treball, a l’entorn, a l’empresa... A més, són persones que s’han apuntat a un curs específic amb una idea de futur i, per tant, que tenen interès per formar-se i tenir una professió dins d’aquest sector.