Associació Clúster Alimentari: Està la teva empresa preparada per afrontar una crisi alimentària?

Davant d’una crisi alimentària, com la recent del cogombre, és necessari que les empreses tinguin un sistema de gestió de crisis que els permeti abordar-la amb rapidesa i eficàcia, minimitzant el seu impacte negatiu.

Per aprendre a gestionar correctament aquestes situacions, l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona –entitat impulsada per Mercabarna i on s’integren el Consorci de la Zona Franca, el 22@Barcelona, l’ASSOCOME, institucions de suport com l’IRTA i l’ANTA i 18 empreses alimentàries–, i l’empresa Silliker van organitzar, a Mercabarna, la jornada “Comunicació de crisi”, que va aplegar uns 50 assistents.

El primer ponent, Josep Mestres, director general de Silliker, va apuntar els principals perills que poden desencadenar una crisi alimentària. Després, va indicar les passes a seguir per l’empresa per superar-la, posant l’accent en el paper del gabinet de crisi i l’elaboració d’un pla d’actuació.

Seguidament, el periodista, professor de l’UPC i consultor especialitzat en comunicació de crisi, Joan Francesc Cànovas, va explicar els factors que fan que una crisi tingui més o menys impacte en els mitjans i va donar algunes pautes sobre l’actitud comunicativa que ha de tenir l’empresa, tant amb el seu personal com a l’hora de tractar amb els mitjans.

Finalment, per saber les cobertures econòmiques que tenen les firmes davant d’una crisi, el director de la Corredoria i Tècnic–Assessor de Riscos, Santi Bujons, va explicar les assegurances que existeixen per aquests casos.

Noves accions de l’Associació Clúster Alimentari
Després de l’estiu, l’Associació engegarà noves iniciatives. La primera, una xerrada-demostració de l’ANTA (Asociación para el uso de nuevas tecnologías en la alimentación fuera del hogar), sobre la tecnologia T, que serveix per elaborar fons de V gammes i que tindrà lloc el 14 de setembre. També es farà una visita a les instal·lacions de l’IRTA i s’organitzarà una xerrada sobre aliances i fusions.

A més, des de l’Associació s’ha informat sobre els ajuts econòmics a empreses que ofereix ACC1Ó per potenciar la innovació, la creació de nous negocis, la internacionalització i la gestió empresarial.

Més informació a: Servei d’Informació i Orientació Empresarial d’ACC1Ó, a info(ELIMINAR)@acc10.cat i al 93 476 72 06.