La nova junta del Gremi de Peixaters apostarà per la innovació i la formació en el sector detallista

Des del passat mes de juny, Carlos Galve és el nou president del Gremi de Peixaters de Catalunya, en substitució de Salvador Guirao que ha estat al capdavant d’aquesta entitat en els darrers 7 anys.

Galve, de 62 anys, està lligat al món del peix des dels 16 anys. Actualment té 6 peixateries, repartides entre Barcelona i l’Hospitalet, i des de fa una dècada col·labora amb l’Àrea de Formació de Mercabarna com a formador.

Amb el canvi de president també s’ha renovat la junta del Gremi. Dels 9 membres, 3 són dones i la mitjana d’edat és de 46 anys. “La idea era rejovenir la junta i donar més protagonisme a les dones, que sempre han tingut un paper important en el nostre sector”, explica Galve. En una entrevista concedida a l’Informatiu de Mercabarna, el nou president explica com encara aquesta nova etapa.

Quins són els grans objectius de la nova junta?
Apostarem per la formació del sector i per la R+D i les noves tecnologies en els establiments. Està molt bé invertir en quartes gammes, nous envasos, etc., però també creiem necessari apostar per la innovació i el valor afegit en altres aspectes i en els serveis que ofereixen les peixateries tradicionals.

Com abordaran la relació amb el Gremi de Majoristes del Peix i amb la direcció de Mercabarna?
Volem reforçar la relació amb els majoristes, sobretot a l’hora de promoure el consum del peix. També ens agradaria establir una taula de treball periòdica amb els majoristes i Mercabarna on puguem intercanviar informació o compartir problemàtiques quant al funcionament del Mercat.

És possible reinventar el gremi, tal i com deia el seu lema de campanya?
Sobretot el que volem és recuperar el paper protagonista dels detallistes en el sector del peix. Som 2.500 a Catalunya. Tots petits i mitjans empresaris que donem feina a més de 12.000 persones. Per tant, som prou importants perquè ens tinguin en compte.

Carlos Galve és el nou president del Gremi de Peixaters de Catalunya