Claus per establir relacions duradores amb els clients

Com passar de tenir clients amb els quals tens una relació basada en un simple intercanvi de productes o serveis a tenir clients amb els quals estableixes una relació de col·laboració i de compartir projectes de futur. Aquest va ser el tema central del seminari que l’escola de negocis ESADE va impartir l’11 de maig a Mercabarna, en el marc de les jornades del Pla de Dinamització del Clúster Foodservice de Catalunya. L’acte va comptar amb l’assistència de 25 persones.

El director i professor del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE, Manuel Alfaro, va presentar les claus bàsiques per gestionar eficientment els clients, i evolucionar així “cap a un model relacional, en el qual clients i proveïdors col·laboren de forma estable per ser més competitius”, va assegurar. Alfaro també va posar l’accent en la necessitat que les empreses defineixin quins són els seus clients estratègics i, a partir d’aquí, elaborin plans específics per relacionar-se amb cadascun d’ells. En aquesta línia, el professor i col·laborador d’ESADE, Víctor Noguer va destacar algunes de les tècniques per seleccionar aquests clients estratègics i va mostrar les possibilitats que ofereixen alguns programes informàtics a l’hora de gestionar les bases de dades de clients.

Finalment, el professor Joan Sibilia, integrant també del Departament de Màrqueting d’ESADE, va fer una presentació centrada en explicar les tècniques i metodologies de venda que s’han d’usar amb aquests clients estratègics.

Cloenda del Pla de Dinamització Foodservice
Amb aquest seminari es va tancar el cicle de conferències previstes dins del Pla de Dinamització del Clúster Foodservice de Catalunya, que ha impulsat l’Associació Clúster Alimentari de Barcelona, juntament amb ACC1Ó. Des de novembre, s’han realitzat set jornades dedicades a temes com el desenvolupament de producte, la logística, les tendències de futur, etc., que han comptat amb la participació d’una cinquantena d’empresaris.

ESADE va impartir un seminari a Mercabarna en el marc del Pla de Dinamització del Clúster Foodservice de Catalunya