Comportament del Mercat durant el període nadalenc

Aquesta realitat, per tots coneguda, ara ja es pot traduir en xifres concretes gràcies a l’estudi realitzat per la direcció del Mercat Central del Peix, on s’ha analitzat el comportament comercial d’aquest centre durant les campanyes nadalenques de 2005 a 2010.

Agafant tots els productes que es comercialitzen al Mercat, l’estudi estableix que, al llarg del període nadalenc, les vendes diàries s’incrementen una mitjana del 30% respecte a la resta de l’any. Una xifra que augmenta si es tenen en compte només aquelles espècies que estan considerades com els productes estrella del Nadal. En aquest sentit, l’informe ha estudiat 14 varietats de peix fresc que, tradicionalment, són més demandades durant aquestes festes (lluç, rap, orada, besuc, etc.), 21 de marisc fresc (gamba, llagostí, cigala, cloïsses,etc. ) i 23 de congelats, tant peix com marisc.

Tots aquests productes experiment un increment de la seva venda mitjana diària del 65% en relació a la resta de l’any. Això sí, la pujada més significativa la registra el marisc fresc, amb un augment de la comercialització mitjana diària del 109%. La comercialització dels congelats també s’incrementa pel Nadal. Segons l’estudi un 73% de mitjana diària en els últims anys. Per últim, el peix fresc registra un increment, però més discret, amb una pujada mitjana de les vendes al dia del 22,5%.

Gràfic on s'explica el comportament en els darrers sis anys de les vendes mitjanes diàries dels productes estrella del Nadal, comparant les setmanes de la campanya nadalenca amb la resta de l'any