Menús nadalencs per a totes les butxaques

Davant d’una dotzena de mitjans de comunicació, el president de l’AGEM, Casimir Llorens, i el representant del GMP, Juan José Videla van explicar quines serien les tendències de preus dels principals productes que conformen els àpats de les Festes.

En línies generals, van assegurar que els preus de la majoria de productes es mantindrien estables respecte al Nadal de l’any anterior, com per exemple, la pinya, fruita típica d’aquestes Festes. Fins i tot, van anunciar descensos en alguns dels productes “estrella” dels àpats nadalencs, com el rap o el lluç fresc, i en d’altres que s’estan fent un lloc en els menús de Nadal com el maduixot, el meló de contraestació, els exòtics, el turbot o el corball. En canvi, van preveure augments de preus en productes com el raïm o el marisc procedent de Galícia.

Àpats anticrisi
Un any més, els representants empresarials van recomanar als consumidors anar a comprar sense idees preconcebudes i apostar pels productes que millor relació qualitat-preu presenten. Per mostrar com fer un àpat nadalenc saborós, saludable i assequible per a les butxaques, els Gremis van presentar dues propostes de menús, avalats per la Fundació Dieta Mediterrània. Un de 13€, a base de sopa de meló amb gambes, corball amb espàrrecs vers i salsa romesco i peres banyades amb xocolata, i l’altre, de 15€, integrat per una amanida amb salmó, lluç a la Donostiarra i, de postres, pomes al forn amb crema catalana.

Els Gremis van presentar menús nadalencs exquisits i econòmics
Els representants dels Gremis de fruites i hortalisses i del peix i marisc, durant la roda de premsa del passat 16 de desembre