Mercabarna-flor presenta la previsió de vendes per a Sant Jordi

En el transcurs de la roda de premsa, el president de l’Associació d’Empresaris Majoristes de Mercabarna-flor (AEM), Jaume Mateu, va assegurar que les previsions apuntaven un increment de la comercialització d’un 10% respecte a l’any passat i que s’arribaria als 6 milions de roses venudes. Segons Mateu, “el fet que la diada sigui un divendres i les ganes i l’esforç que s’està posant des de tot el sector per vendre més, fan pensar en un Sant Jordi excepcional quant a les vendes”.
En la línia d’anys anteriors, Mercabarna-flor va donar a conèixer la seva proposta de roses de Sant Jordi. En aquesta ocasió, es tractava de personalitzar la rosa i l’espiga mitjançant arranjaments amb materials, colors i textures que representaven cada mes de l’any. Una iniciativa que, en paraules del president de Mercabarna i tinent d’alcalde d’Hisenda i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes, té un propòsit concret. “En el nostre país no tenim l’hàbit de consumir flor de forma habitual. Per això, des de Mercabarna-flor s’està fent un esforç per incentivar el consum d’aquests productes durant tot l’any i no només en dates concretes com Sant Jordi. Amb ‘la Rosa del teu mes’, Mercabarna-flor vol presentar propostes creatives i diferents per apropar al ciutadà aquests productes”, apuntava Carnes.

Oferint noves idees als floristes
Seguint amb la línia d’aportar noves idees als professionals de la flor de cara a les grans campanyes comercials del sector, Mercabarna-flor va organitzar una jornada el 12 d’abril per ensenyar les darreres tendències florals de cara Sant Jordi i el dia de la Mare. Uns 300 professionals van participar en aquesta jornada, que va començar amb un taller per preparar treballs amb productes novedosos, on predominaven els materials naturals com la palla, el suro, les escorces d’arbre, etc. Posteriorment, es van realitzar demostracions florals, repartides per divuit punts del Mercat, en les quals es van elaborar multitud de treballs comercials amb flors, plantes i complements aportats per les empreses del Mercat. A més, l’Aparador també es va vestir per a l’ocasió amb propostes originals per decorar les botigues pensant en la celebració de Sant Jordi i el dia de la Mare.

Galeria d'imatges de Sant Jordi i La Mare

El president de l'AEM, el president de Mercabarna i la directora general de Mercabarna, durant la roda de premsa
Els floristes en el taller floral de Sant Jordi organitzat per Mercabarna-flor