Solidaritat a l’engròs

La recaptació d’aliments en les dues setmanes posteriors a la campanya es va duplicar i el nombre d’empreses del Mercat col·laboradores amb el Banc va augmentar el 83%. La resposta dels majoristes a la crida del Banc dels Aliments, que ha vist com des de l’inici de la crisi econòmica les peticions de menjar s’han incrementat el 40%, no ha pogut ser més contundent.

Segons la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé, els resultats de la campanya han superat totes les expectatives. “Quan vam posar en marxa aquesta iniciativa l’objectiu era incrementar el 50% les aportacions. Però, les donacions han augmentat el 105%. Si abans de la campanya es donaven 10.000 kg. de fruita i hortalissa a la setmana, ara estem en 20.500 kg”, va afirmar la directora general.

Gil de Bernabé va donar a conèixer aquests resultats en el marc d’una roda de premsa celebrada el 9 de maig, on també van participar el president de la Fundació Banc dels Aliments, Antoni Sansalvadó; el president d’AGEM, Casimiro Llorens, i la gerent de l’Agència de Residus de Catalunya, Genoveva Català, entitat que també col·labora en aquesta campanya.

Sansalvadó va celebrar l’èxit de la iniciativa, destacant “la fantàstica resposta de les empreses de Mercabarna, que són importants –assegurava –per la quantitat de productes que aporten però també perquè donen producte fresc, essencial per a la dieta de qualsevol persona”.

Parada per parada
Una mesura que ha contribuït a l’èxit de la campanya és que ara els voluntaris del Banc dels Aliments passen a recollir per les empreses els productes excedentaris. Per a Casimiro Llorens aquesta mesura “ha estat molt important per a l’increment de les aportacions”. “Ara- va afegir- les empreses que no hi col·laboren és perquè no tenen producte per donar”.

En el transcurs de la roda de premsa, la quinzena de mitjans assistents van veure in situ com es fa la recollida de productes per les parades del Mercat.