Dissenyant el Mercat del futur

Ara aquesta comissió, batejada amb el nom de la Taula del Mercat Proactiu, ha designat un equip, format per l’advocat i gerent adjunt a presidència del Gremi de Consignataris Majoristes de Peix i Marisc Fresc i Congelat de Barcelona i Província (GMP), Josep Duran, i l’enginyer industrial i director de l’àrea de desenvolupament del Gremi, Josep Mª Marcos, que s’ha d’encarregar de transformar aquests projectes en actuacions concretes que permetin “passar d’un Mercat de compra-venda a un Mercat de prestació de serveis”, indica Marcos.

Aquestes actuacions persegueixen quatre grans objectius: incrementar el consum de peix entre la població, potenciar l’emprenedoria i el creixement empresarial en el sector detallista, millorar els serveis que ofereix el Mercat Central a clients i majoristes i, finalment, crear un Observatori del Mercat Central, una base de dades on es recopilaran estudis i informació d’utilitat.

“En aquests moments, estem acabant de definir les actuacions concretes que es posaran en marxa i que faran possible assolir els objectius que s’han marcat des de la taula de treball. I, a més, estem treballant en la recerca de subvencions, tant públiques com privades, que assegurin la viabilitat del projecte”, apunta Duran.

Un gran centre de referència del peix
Actualment, un dels projectes de la Taula de Mercat Proactiu més ben definits és la creació del Centre Interactiu del Peix. “La idea és crear un espai de referència a tot Catalunya dels productes de la pesca. Per això hem dissenyat un centre on s’explicarà tot el procés que segueixen els productes, des de la captura fins al consumidor, incidint en les garanties ( sanitàries, de traçabilitat, de sostenibilitat, etc.) que s’aporta al peix i marisc en cada esglaó de la cadena de distribució i, també, en els seus valors nutricionals i de salut”, explica Duran.

En principi, aquest centre, que s’ubicarà dins del Mercat Central del Peix, estarà enfocat a les visites d’escolars, com a potencials consumidors del futur, però també està previst obrir-lo a la resta de ciutadans.