Per una nova cultura de l’aigua

30 de juny de 2008

De fet, Mercabarna és un dels grans consumidors d’aigua de la ciutat. El 2007 es van consumir 806.900 m3 (l’equivalent a 323 piscines olímpiques), el 73% dels quals van correspondre a consum de les empreses del recinte.

En aquest sentit, el responsable de l’Àrea Industrial i de Serveis de Mercabarna, Lluís Alberich, va anunciar algunes mesures previstes per estalviar aigua al recinte, com implantar sistemes de reducció del consum en lavabos, dutxes i aixetes, instal·lar nous sistemes de rec o aprofitar més l’aigua que s’extreu dels aqüífers. Aquestes i d’altres accions per millorar l’eficiència en el consum d’aigua es poden consultar al web www.mercabarna.com/mediambient-neteja.

En aquesta jornada també hi van participar Ramon Llagostera i Núria Costa, responsables de Medi Ambient de l’Ajuntament de Barcelona, que van explicar la política d’estalvi d’aigua de la ciutat; i Enric Queralt, de la Comunitat d’Usuaris d’Aigües del Delta del Llobregat, que va comentar les mesures que s’aplicaran per millorar l’aprofitament de les aigües subterrànies.

Exemple de consum responsable
La firma hortofructícola Hermanos Fernández López va presentar les mesures d’estalvi d’aigua que aplica en el procés industrial de selecció, rentat i envasat de la patata. Un cop s’han rentat les patates, el terra que s’extreu s’envia a una planta depuradora, on es premsa i s’obté més aigua que, després de ser tractada, s’aprofita per tornar a fer el rentat de les patates. Amb aquest sistema l’empresa ha reduït a la meitat el consum d’aigua en els últims cinc anys.