La vaga de transportistes afecta Mercabarna

17 de juny de 2008

En cap moment Mercabarna va quedar desproveïda, sobretot, gràcies a l’esforç i enginy dels empresaris, coordinats amb els productors de les diferents zones de proveïment, i a l’atreviment de molts compradors que van accedir al recinte amb vehicles petits. Tot per donar servei als consumidors.

Esforç de tota la cadena i les forces de seguretat
Els efectes de la vaga es van fer notar a dos punts clau del recinte. Als accessos, amb la presència de piquets fins dimecres i, de la policia, fins divendres. I, als Mercats Centrals.
El Mercat de Fruites i Hortalisses va poder cobrir totalment la demanda de productes fins a mitjans de setmana, gràcies a la previsió dels empresaris que van descarregar gènere durant el cap de setmana.
Situació similar es va viure al Mercat Central del Peix, que va arrencar amb una oferta de productes del 40% respecte a una setmana ‘normal’. L’Escorxador també va començar la setmana amb activitat gràcies a la descàrrega d’animals de dies anteriors.
Tot i això, dimecres, l’oferta de productes als Mercats va disminuir fins al 15% i els sacrificis a l’Escorxador es van reduir fins a nivells del 10% en xai i del 0% en vedella.
A més, l’afluència de compradors va ser molt baixa, ja que només venien a proveir-se petits compradors i de proximitat.

Els Mercats reprenen el pols
Dijous els Mercats van guanyar una mica d’oferta, el 35% a Fruites i Hortalisses, el 20% a Peix i el 70% a l’Escorxador.
Divendres es va començar a recuperar la normalitat gràcies a l’entrada d’alguns camions amb gènere. Això va permetre que el Mercat de Fruites i Hortalisses i el del Peix assolissin fins al 70% de l’oferta habitual. Per la seva banda, la gran entrada d’animals va permetre sacrificar de nou a la capacitat màxima de l’Escorxador. Al llarg de la jornada, a tots dos mercats, es va registrar un espectacular increment del número de compradors, situant-se al 100% al de Fruites i el 110% al del Peix.

Mercat extraordinari
Dissabte, 14 de juny, el 30% dels operadors del Mercat de Fruites i Hortalisses van decidir obrir les parades per donar servei als clients i garantir el subministrament de productes, sobretot procedents del sud d’Espanya, per al cap de setmana.

Cancel·lat l’acte d’inauguració de la nova línia de sacrifici de xai
La direcció de Mercabarna va decidir suspendre la inauguració de la nova línia de xai de l’Escorxador, prevista per al 12 de juny, amb motiu de les afectacions que estava tenint la vaga de transportistes en l’activitat habitual de Mercabarna i el desproveiment conseqüència d’aquest incident en la població en general.
Les persones que estaven convidades a l’acte rebran, en els propers dies, tot el material informatiu on s’expliquen les característiques de la nova línia de sacrifici d’oví, així com una invitació de la direcció de Mercabarna per visitar la nova instal·lació, si es té un interès especial.