Mercabarna formarà interns de centres penitenciaris

12 de març de 2008

Mercabarna i el Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE) han signat un acord de col·laboració que permetrà desenvolupar accions conjuntes per formar interns de centres penitenciaris en l’àmbit de la manipulació i distribució d’aliments.

Segons aquest acord, els interns podran participar en alguns dels cursos de formació ocupacional que ofereix l’Àrea de Formació de Mercabarna per aprendre l’ofici de carnisser, peixater, dependent de comerç o mosso de magatzem.

A més, l’Àrea incorporarà a la seva borsa de treball aquells interns que acabin amb èxit la formació, cosa que incrementarà les seves possibilitats de trobar una feina en empreses del sector.

D’aquesta manera, Mercabarna posa el seu gra de sorra en la tasca que realitza el CIRE –empresa pública del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya–, que treballa per a la reinserció sociolaboral de les persones privades de llibertat, oferint-los formació i treball en tallers ubicats dins o fora dels centres penitenciaris.