Pessebre de gel contra el canvi climàtic

18 de desembre de 2007

Un dels símbols típics del Nadal és el del Naixement de Jesús, amb Josep, Maria, el nen, l’ase, el bou i l’àngel en el pessebre. El que no és tan habitual és que les figures d’aquest pessebre siguin de gel. I, això, és el que ha dissenyat Nice, la marca de Hielos Torné –empresa que fa mig segle que produeix gel per al sector del peix –que pretén donar nous i innovadors usos al gel.

Per encàrrec de la Junta d’Andalusia, la firma ha elaborat aquest pessebre de gel, que forma part d’una campanya, que es realitzarà durant les festes, per conscienciar la població sobre els efectes del canvi climàtic.

I és que per mantenir ‘gelat’ aquest pessebre, que recorrerà en un camió frigorífic les vuit capitals de província andaluses, es necessitarà la col·laboració dels ciutadans, que hauran de pedalar sobre unes bicicletes estàtiques per generar l’energia necessària per evitar que es desfacin les figures del pessebre.